Recopilació d'articles publicats en diferents revistes.

dissabte, 20 de juny de 2015

AMB LA C ONSTITUCIÓ A LA MÀ SRA.VICE-PRESIDENTA.



La Constitució Espanyola gaudeix d’una gran virtut que es poder dissentir. Pensar que un article de la Constitució no s’adiu amb el temps actual, ella m’ho permet i molt més quan emparant-la existeixen Tractats i Pactes Internacionals signats per l’Estat Espanyol. I els membres del Govern actual ho saben molt bé. I també saben que en algunes ocasions han fet veure que no n’estaven assabentats, amb el famós NO a tot. Sra. Saez de Santamaria, jo ciutadà espanyol perquè el meu document nacional d’identitat així ho diu,i sóc independentista català, tinc tot el dret de reflexionar sobre la Constitució i manifestar-ho, encara que sigui en contra. Puc tenir una idea contrària, manifestar-ho i complir la Constitució. Però hi ha situacions que la Declaració Mundial dels Drets Humans m’empara i em permet no només dissentir, sinó actuar a favor d’allò que penso. I aquest fet és netament constitucional i vos m’ho voleu negar. Sra. Vicepresidenta, la Constitució Espanyola es defensa complint-la i quan hi ha actuacions que demostren el contrari s’ha de ser molt curós a l’hora de parlar. La Constitució Espanyola diu clarament que tots som iguals davant la llei. I aquest principi bàsic no es compleix. Comencem pel dret a la vida digna. Quants espanyols no tenen aquest dret garantit? I no li tenen perquè la riquesa, element bàsic per a una vida digna,no arriba a tothom. No hi ha cap llei que ho garanteixi. I pel contrari n’hi ha massa que garanteixen tot el contrari. Per exemple: els càrrecs públics no són càrrecs per fer ric a ningú i no em negarà que ha estat motiu de l’enriquiment desmesurat de més d’un polític, i no m’agrada faltar al respecte a ningú, és legitimable la riquesa de l’actual ex-rei d’Espanya, que segons la revista Forbes és una de les dues centes més riques del món? I podem continuar citant `ex-presidents i ex-ministres. No cal, tothom els coneix. I a vos Sra. Vicepresidenta també vos esquitxen. La primera norma de la Constitució és el dret a una vida digna de tots els espanyols i aquest dret cap govern democràtic espanyol l’ha garantit. Com tampoc el dret a pensar i a actuar d’acord amb el pensament propi. La Constitució no es defensa només amb les paraules i amb un suposat dogmatisme de la llei. Es defensa amb fets i amb el benestar de tots els espanyols? És  democràtic que un treballador sense feina, si cobra subsidi, hagi de viure amb un sou que no arriba a 700 € mensuals i els sous de molts polítics superin els 3000 € extres a part ? I em quedo curt. Sra. Saez de Santa Maria, no acusi i defensi la Constitució, que els espanyols li agrairan i jo com independentista català, també.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada