Recopilació d'articles publicats en diferents revistes.

divendres, 31 de juliol de 2015

Amb la CUP cap a la independència



No sóc conscient de tenir alguna relació amb cap membre de la CUP. I em sap greu. Segueixo els seus moviments i llegeixo les seves entrevistes i cròniques. M’ha agradat el seu comportament en el procés cap a la independència i penso sincerament que són imprescindibles per arribar a bon port. No estic encara massa segur del meu vot, no tinc massa per escollir i no seria gens estrany que em decidís per la CUP. És garantia de no defallir i de lluitar aferrissadament fins el final. No conec a cap dels caps de llistes de les quatres circumscripcions catalanes però se’m fan molt creïbles per la seva preparació acadèmica i capacitat intel·lectual. Són persones que raonen i els seus arguments són lògics i amb base sòlida. El fet que no vagin junts amb CDC, ERC i independents els hi atorga una garantia de coherència basada en una esquerra avançada i defensora dels drets de la gent. Hi ha un apartat en la seva actuació que ha contribuït enormement en la meva simpatia: és l’únic partit que en el seu programa no hi falten mai referències a Lluis M. Xirinacs i a la seva filosofia del globalisme. I és aquest punt el que possiblement decanti el meu vot. Per què votar CUP és votar fidelitat a la gent i a la col·lectivitat. El seu programa que defineixen tres paraules, m’agrada molt: guanyar, desobeir i construir. És el ressò d’aquella frase de Xirinacs, “la independència no es compra ni es ven, es pren”. I tal com es presenta el panorama penso que no hi haurà altra solució i per aquesta raó és necessària també una gran votació del vot d’esquerres i de qui ho desitgi. Amb tots els respectes veig més empenta en la gent de la CUP per defensar Catalunya que les altres opcions, respectant en gran manera el treball d’Artur Mas. I estic convençut que a l’hora de la veritat la independència de Catalunya tindrà el gran poder dels homes i dones de la CUP. És possible que no entrin a formar govern, però es podrà formar gràcies a ells i elles. No oblidem el primer pas: GUANYAR. La majoria absoluta com més alta millor, és indispensable. La CUP és indispensable per a la gent d’esquerres que no creuen en les dretes però sí defensen el país. Amb la victòria a la mà: DESOBEIR, la DUI, és el camí més dreturer i recte per ser independent, i una vegada independents CONSTRUIR. Tinguem clar que la construcció d’un país comporta el benestar i la vida digna de la seva gent. És, si no ho entenc malament, la filosofia de la CUP, calcada de la filosofia global de Lluis M. Xirinacs. El 27 de setembre, votar independència, la CUP ho demana.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada