Recopilació d'articles publicats en diferents revistes.

dissabte, 22 d’agost de 2015

La CUP molt important el 27S.



Tota la meva simpatia a JUNTS PEL SI que seran transcendents el 27S però no podem oblidar la CUP que en el procés ha estat i continua sent, determinant. En aquests moments no tinc carnet de cap partit polític per tenir més llibertat d’acció en les meves decisions, essent la política un dels meus hobby. No és la primera vegada que ho escric però m’ha  cridat molt l’atenció que només un partit polític fes memòria del que significa la lluita de Lluis M. Xirinacs per la independència de Catalunya i és precisament la CUP, que en el seu programa que vaig intuint a través de la premsa i manifestacions dels seus membres, les idees de Xirinacs hi són més presents. Penso sincerament que el procés català reconeixerà els mèrits i tindrà en la persona que es va immolà també per Catalunya un dels seus herois i protagonistes. I és precisament aquesta circumstància que em demana el meu vot per la CUP. Òbviament que a mesura que conegui el seu programa descobriré diferències però de moment el comportament dels seus diputats al Parlament de Catalunya l’he trobat correcte, responsable i fidel al seu programa. Per a mi és convincent el seu plantejament central que l’objectiu del 27S és la independència de Catalunya i si cal emparar-se en la DUI, que per altra banda hi estic totalment d’acord. Davant dels drets de Catalunya no s’hi valen mitges tintes i les pors cal convertir-les en instruments invencibles de la veritat catalana, que és el dret a ser lliure i independent. Respecto la llibertat de cada persona a l’hora de decidir el seu vot, però m’agradaria que l’equilibri entre la passió i la raó fos determinant. Només és desequilibrant el vot passional que no escolta. El vot català també ho pot ser de passional, però entre tots hem de fer que la raó il·lumini la passió i cada votant trobi la seva veritat. Jo diria als votants indecisos que en un recés amb calma i amb la ment en blanc facin una anàlisi d’acord amb la seva veritat i actuïn en conformitat. Però permeteu-me afegir als votants d’esquerra que la CUP és la candidatura més fiable, segons la meva manera de pensar, per defensar Catalunya si de veritat l’estimem, des d’una ideologia d’esquerres. Cal tenir present que una nació sotmesa, Catalunya entre moltes, té tot el dret de ser i defensar el ser, el primer pas suposa defensar la seva independència.

2 comentaris:

  1. Estic d'acord amb el que diu en Joan Sala Vila.

    La CUP pot ser la clau de l'èxit.

    Molt bon article Joan.

    Una abraçada,

    Jordi

    ResponElimina
  2. Gràcies, Jordi, jo no sóc de la CUP ni de cap partit però des de la meva filosofia particular trobo que és el partit més coherent i convençut. Una abfraçada.

    ResponElimina