Recopilació d'articles publicats en diferents revistes.

divendres, 18 de setembre de 2015

Junts pel Si i la CUP



Dues candidatures obertament independentistes. A quina hem de donar el vot? Penso que el vot català només ha de tenir una direcció, la independència. Curiosament he rebut en el meu facebook un escrit del professor a Madrid Sr. Juan Manuel Río que diu textualment: “A estas alturas no consigo  entender que exista algún catalán que no desee la independencia”. L’afirmació és molt significativa. Per la meva petita experiència cal distingir entre el ciutadà madrileny i els polítics que viuen a Madrid. Un fet viscut personalment. En una estada meva a Madrid vaig visitar una exposició de Joan Abelló presentada per l’Ajuntament de la capital d’Espanya. Em vaig dirigir a recepció i a la Senyoreta que em va atendre  li preguntava en català sobre l’exposició. Amb una cara d’extranyesa em diu “no le entiendo” I jo li contesto, “perdone, es que soy separatista”. Resposta: “lo comprendo pero no lo comparto”. Estic convençut que aquesta anècdota va força més enllà i ens sorprendria una enquesta amb la gent senzilla sobre el tema. El 27 S, n’estic convençut, hi haurà una extraordinària votació de la gent castellana favorable a la independència de Catalunya. No aquells que fan més soroll són els que diuen la veritat. Quan els arguments són amenaces significa que la batalla la donen per perduda. Qui té arguments verídics no es dedica a tripijocs perquè la veritat ho és sempre i sempre guanya. La política espanyola està jugant un partit en  el que la defensa contrària és molt ferma i té uns  jugadors molts consistents, els Pactes Europeus, que s’han d’entendre pel que diuen i no pel que se’ls hi vol fet dir. El poc que he llegit em donen molta seguretat i l’experiència d’Europa envers les nacions petites que s’han independitzat és favorable a Catalunya. Europa no negarà mai el dret de ser europeu a un ciutadà seu demòcrata. I si filem prim llegint la Constitució Espanyola arribarem a la conclusió que no és contrària al pensament independentista dels ciutadans que l’han, o no, votada. El pensament és lliure i la seva manifestació també. I gràcies a aquesta llibertat la humanitat avança. Com més temps dedico a la filosofia política, més fort em sento per defensar la independència del meu país. Qué hem de votar els catalans que volem ser independents? El vot més clar i segur és el de Junts pel SI i la CUP. Encara que confio que les candidatures que en el seu programa hi tenen el dret a decidir, a l’hora de la veritat, faran pinya amb les independentistes. Un consell: per anar segurs, votem independència. El meu vot és per la CUP i Junts pel SI pot tenir una gran majoria i possiblement absoluta. Per Catalunya seria molt bo. Per què no li dono el meu vot? Per què és independentista i en allò que veritablement interessa, que és la independència, també fa pinya.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada