Recopilació d'articles publicats en diferents revistes.

dissabte, 19 de setembre de 2015

Sr. Rajoy, algunes preguntes i dues anècdotes



Les eleccions catalanes del proper 27S em fan preguntar si el meu vot a les darreres generals fou equivocat o no. No vaig votar el PP i m’agradaria conèixer la bondat o no de la meva decisió. Per altra banda la seva defensa de la Constitució que reconeix que en la meva qualitat de ciutadà espanyol (oficialment) sóc sobirà em permet dirigir-li aquestes ratlles. Em preocupa la credibilitat del Govern Espanyol i les notes de premsa i de les xarxes em serveixen de base per dirigir-me a Vos, Sr. President.
Primera pregunta: Tinc entès que per llei cada espanyol només pot cobrar un sou. És veritat que vos en cobreu tres, com a President del Govern, President del PP i Registrador de la Propietat? No som tots iguals davant la llei.
Segona: és veritat que en el vostre govern hi figura un ministre de defensa que pertanyia a una empresa que fabricava bombes antipersona i que una vegada deslegitimada l’empresa ha demanat una indemnització milionària? Si és veritat, perquè és ministre? És veritat que un ministres de relacions internacionals és accionista o propietari de vaixells cisterna a Gibraltar que forneixen també de benzina o gasoil a empreses angleses? És veritat que un ministre econòmic treballava i era un càrrec important en el banc americà causant de la darrera crisi econòmica. A mi aquestes notícies em fan perdre credibilitat al seu govern. Em sap greu. Per això vull saber la veritat.
Tercera: he llegit que existeixen a Espanya vint fortunes superiors als mil milions d’euros. És veritat que tenen diners en paradisos fiscals, algunes d’elles? Compleixen amb  hisenda proporcionalment al que s’exigeix als ciutadans normals? Per què tinc entès que si ho fessin Espanya no patiria la crisi.
Quarta: és justa la immunització que gaudeixen uns deu mil espanyols davant la llei, entre ells la de l’ex-rei d’Espanya? És normal i just que l’ex-monarca pels seus gustos de caçador comprès una arma valorada en 30.000€? Corren fotos.
Cinquena: per què va tan lenta la justícia espanyola en el tema de la corrupció en la que hi estan immerses massa persones polítiques? No cal citar noms per coneguts.
Sisena: és democràtic canviar la Constitució per conveniències que fan pensar malament a la ciutadania?
Setena: és just i democràtic mantenir empresonat el Sr. Otegui, una de les persones que ha treballat més per la pau d’Euskadi, com es dedueixi de les opinions de personalitats estrangeres?
Prou preguntes, les dues anècdotes:
Primera, fa uns pocs anys li vaig escriure una carta, enviada certificada i demanant resposta de rebuda. Formalment no em va ser retornada per haver-la escrita en català. Complia la Constitució que diu que el catalans tenim el deure de saber el castellà i el dret a emprar-lo. Em fou contestada en castellà. Seria normal la resposta d’haver-la escrita Vos, però fou un funcionari que és català. Una altra formalitat: la capçalera de la carta resposta no era de la Presidència del Govern sinó la particular del funcionari, I aquests formalitats em fan dubtar de la carta quin contingut no era una resposta a la meva pregunta.
Segona: fa, també, uns pocs anys vaig enviar un correu electrònic a cinc polítics catalans sobre un tema que em preocupava i em feia malpensar de la política. Dels cinc, només em va contestar un, l’actual President de la Generalitat, aleshores no ho era i davant els meus dubtes sobre la defensa de Catalunya em va dir: No tingueu por, no us fallarem. Actualment està complint la paraula defensant els drets d’una majoria política de catalans que per altra banda són sobiranistes constitucionalment. M’agradaria que vos defenséssiu els espanyols com Artur Mas obeeix la voluntat d’una gran majoria de catalans, quina voluntat per ell és llei i ho és constitucionalment.
Sr. Rajoy, em sap greu, però d’escollir entre vos i Artur Mas, prefereixo l’actual President de Catalunya.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada