Recopilació d'articles publicats en diferents revistes.

divendres, 4 de desembre de 2015

El 20 de desembre què em fa pensar?



Estem en plena campanya electoral. Preparem-nos amb l’abundant demagògia que ens caurà a sobre als catalans. Dissortadament també per part de partits de casa. Personalment em fan més por partits catalans que el PP i el PSOE. Són els seus subalterns en els atacs i en allò que asseguren millor per Catalunya. Són veritables llops amb pell d’ovella. Però malgrat tot no demanaré a ningú que no els voti. Em dedicaré a convèncer als ciutadans demostrant que el millor vot per a Catalunya és el dels partits independentistes i s’hi apropen força els del dret a decidir. Una votació aclaparadora del vot independentista seria un argument inqüestionable davant Europa i el món en el procés per la independència de Catalunya. Ens diuen que amb la Constitució a la mà els independentistes no tenim raó i actuem contra la llei. Tenen dret a dir-ho, però no tenen dret a insultar i a castigar als catalans perquè de moment, mentre no siguem lliures, també són ciutadans espanyols i la Constitució respecta les nostres idees i mentre no siguem independents l’estat espanyol i el seu govern ens ha de tractar amb el respecte i democràcia que defensa la Constitució. La Constitució i la llei no es defensa amb insults, perquè ens han dit verdaders insults fins, inclòs, el de terroristes perquè som independentistes. Recomano la lectura del Preàmbul de la Constitució pareu esment en els desitjos d’Espanya en democràcia i digueu-me si el govern del PP els posa en pràctica. Hi ha un tema que em fa molta gràcia: la llei és igual per a tothom. Us confesso que m’indigno. La llei que s’ha aplicat a l’ex-rei, s’aplica a tothom? Un enriquiment fora mida el beneeix la Constitució? La llei tracta igual als ex-polítics amb càrrecs de govern que cobren sous envejables i sobresous com a consellers d’empreses que als simples ciutadans? La llei tracta igual a un pobre civil que per necessitat ha robat per alimentar els seus fills, que corruptes confessos? La llei tracta igual a un treballador sense feina que a un banc en risc de bancarrota? La llei ha de restar muda davant d’insult, fins i tot de mort, contra persones que pensen diferent? El meu anàlisi em convenç, que el millor vot, és el dels partits de casa, els de veritat, aquells que defensen els drets dels pobles a ser ells i aquest dret, a la pell de brau, el pot defensar més d’un poble sense desobeir la Constitució. El 20 de desembre jo votaré un partit que defensi la independència de Catalunya.
Joan Sala Vila

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada