Recopilació d'articles publicats en diferents revistes.

dimecres, 27 de juliol de 2016

PP i C’s, visca la democràcia!



Els Parlaments Autonòmics són subjectes de dret i des d’un model democràtic, com es pensa que és l’espanyol, es mereixen un respecte perquè són sobirans en el seu espai. Sembla ser que els parlamentaris catalans del PP i C’s han oblidat aquesta condició. El poble de Catalunya els va votar perquè fessin honor al seu Parlament i una manera de no fer-ne, tot el contrari mofar-se’n, és abandonar el recinte per no votar una norma que no accepten, avançant-se, imposant-la polititzant-la, a una determinació del Tribunal Constitucional que no la pot imposar per endavant. El Parlament de Catalunya complia la voluntat majoritària del poble de català que també és llei democràticament establerta. Abandonar la seu del Parlament per no votar és negar-se a ser català com ja ho havien fet parlant en castellà sense cap respecte als catalans. Han llegit bé la Constitució els parlamentaris del PP i de C’s? La base del que legislarà la Constitució està en el Preàmbul quan afirma que la Nació Espanyola desitja uns determinats objectius fonament del que ha de ser el text legal. I dos d’aquests objectius són prou clars: a) “Protegir tots les espanyols i els pobles d’Espanya en l’exercici dels drets humans, les seves cultures i tradicions, llengües i institucions”. Mentre no em diguin el contrari que ho desitjo, el meu DNI es mereix els respectes dels meus drets humans, i un d’ells és el dret a decidir, com tampoc es respecten democràticament la meva cultura catalana, la meva llengua i les meves institucions. El Parlament de Catalunya és una institució meva, el meu DNI amb la constitució a la mà em permet legalment defensar els resultats que s’hi produeixen. Negar-me aquest dret suposa que se’m declara estranger i com a tal les lleis europees em defensen, començant per la Declaració Universal dels Drets Humans. Si el govern espanyol em nega aquest dret perquè no l’han votat tots els espanyols, pregunto amb quin dret governa Espanya el PP quan només ha aconseguit un nombre de vots equivalent al nombre d’habitants de Catalunya? En democràcia el compliment de les lleis depèn de la         qualitat sobirà del votant. Siguem honestos i legals i no fem dir a les lleis allò que no diuen. Negar el dret a decidir als catalans i a qualsevol poble d’Espanya suposa convertir la política en un ens de justícia. I això no és democràcia. Sincerament, tant el PP com C’s han fet un trist paper. Democràticament tenien tot el dret a votar NO i haurien quedat com uns senyors. No fent-ho han demostrat que són uns vividors de la política per la banda d’on el vent bufa més fort, ni millor.
No existeix cap llei, ni cap tribunal que em puguin prohibir manifestar allò que sento i defenso i per dret natural Catalunya té dreta a ser una nació independent. La política espanyola negant-me el dret a decidir em declara independent a mi i a tots els que pensen com jo. I tots junts tenim el dret de constituir la República Catalana en el marc d’Europa. PP i C’s, gràcies per donar-me, amb el vostre comportament parlamentari, la raó. I acabo citant el segon desig: “Col·laborar a l’enfortiment d’unes relacions pacífiques i de cooperació eficaç entre tots els pobles de la terra”. Per ells aquest segon objectiu no té valor perquè són tan bons historiadors que neguen que Catalunya sigui un poble amb identitat pròpia i oposant-se a la Constitució que reconeix que Catalunya és una nacionalitat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada