Recopilació d'articles publicats en diferents revistes.

dilluns, 29 d’agost de 2016

Quan una signatura pot esdevenir una burla



Aquest cap de setmana he escoltat esborronat les manifestacions de Mariano Rajoy i Albert Rivera sobre la seva signatura del projecte per redreçar Espanya assolint la presidència del govern el president del PP. Francament les paraules de Mariano Rajoy proclamant que el PP i C`s havien fet els deures, deures que els altres no i no accepten els d’ells dos han ferit greument el meu esperit. Dos partits, oblidant tot els altres, han d’imposar el seu programa? Des de quan i amb quina benedicció constitucional. El govern el forma la cambra, no dos partits. Tots els diputats hi tenen dret perquè tots han rebut el mandat del poble sobirà. Srs. Rajoy i Rivera, el meu vot a ERC, tenia el mateix dret que el vostre de deixar-se escoltar i participar en les reunions prèvies de formar govern. I no les heu escoltat i allò que és pitjor negant-els’hi el dret els acuseu d’incomplidors de la llei. Però la irresponsabilitat es fa evident quan alguns punts bàsics tenen un destí, anul·lar Catalunya. Amb tot el respecte, si és obligat tenir-ne, Sr. Rajoy ni vos, ni el Sr. Rivera demostreu tenir els mínims coneixements de la immersió lingüística, ni d’allò que significa la llengua materna a l’hora d’estudiar-ne d’estrangeres. Per a mi Srs. del PP i del C’s és fonamental parlar correctament el català a l’hora d’aprendre el castellà i l’anglès. I més encara, la vostra postura davant la immersió lingüística és la negació de la pedagogia a l’hora d’aprendre idiomes. Malament parlaré el castellà si no conec bé el català. Srs. polítics del PP i del C’s si vaig aprendre un xic de francès, no fou a l’escola, sinó al carrer. Durant l’estiu un amics francesos sempre em parlaven en francès i m’obligaven a correspondre. Quan acabades les vacances ens acomiadaven, es van dirigir a mi en castellà i davant la meva sorpresa em van dir, que ho havien fet perquè era la millor manera que jo aprengués la seva llengua. La immersió exigeix el coneixement de la pròpia per aprofundir en l’aliena. Srs. quan els polítics fan de pedagogs sense ser-ho, col·loquialment, erren. Srs aspirants a governar el país, si totes les vostres propostes estan en la línia de només escoltar-vos a vosaltres, oblidant els altres i a no conèixer les bases dels temes com desconeixeu les pedagògiques, quina confiança se us pot tenir? Estic en la línia d’aquells que pensen que el PP no pot formar govern, malgrat sigui el partit amb més vots però insuficients tan en majoria absoluta, com relativa. No mereix aquesta circumstància una lectura d’humilitat i d’escoltar a tothom i quan dic tothom també als independentistes, perquès són els polítics que coneixen millor allò que veritablement necessita Espanya. Sr. Rajoy i Sr. Rivera, honestament, heu signat la ruïna d’Espanya. I espero que aquesta acusació us la faran els espanyols que tan dieu defensar. Si no respecteu el meu DNI, encara que jo sigui independentista, tampoc respectareu els d’aquells espanyols que no us han votat i els hi demaneu que us fassin president. Espanya necessita una millor manera de fer política i Catalunya des de la independència ho aplaudirà.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada