Recopilació d'articles publicats en diferents revistes.

dilluns, 23 de gener de 2017

“Jo pregunto”



Vaig seure còmodament davant la tele perquè m’il·lusionava el projecte. Però si la idea em semblava bona, el desenvolupament el vaig trobar deficient i poc respectuós amb la figura del President de la Generalitat. Si quelcom es va salvar, fou la dignitat i la solidaritat del President. Sincerament donava la impressió que era un programa creat per acontentar una determinada audiència i posar a proba els nervis del president. La majoria o tots els preguntadors pertanyien a entitats contràries majoritàriament a la independència de Catalunya. No era Catalunya, qui preguntava, sinò la no Catalunya. Si volia ser un programa de cordialitat i credibilitat hi sobraven les presentacions desmesurades dels preguntadors. Que es desitjava un ventall de tota l’opinió pública catalana, no era la manera escollida, la millor. Donava la impressió que era un atac des d’els mitjans catalans a la independència de Catalunya. I des d’aquesta vessant estic totalment d’acord amb la demanda de dimissió de la cúpula de TV3 i els presentadors del programa com es llegeix a les xarxes. La impressió no era la voluntat del president de contestar als  ciutadans sinò de posar-lo en ridícul per la seva postura totalment a favor de la independència de Catalunya. I algunes declaracions dels presentadors donaven la impressió que anaven per aquest camí. Un entrevistador no opina sobre el pensament de l’entrevistat, no el manipula, l’ha de fer conèixer. I l’espai que vaig visionar del programa, l’entrevistat un excel·lent molt per damunt dels entrevistadors. La durada de l’espai manifesta per ella mateixa intencionalitat manipuladora i que no li feia cap favor al compromís del President de portar Catalanya cap a la independència. Per altra banda, l’objectiu del programa es mereixia un altre horari a l’abast de tothom, perquè molts televidents l’endemà havien d’anar a treballar i s’havia de respectar el seu dret al repós nocturn, el President inclós. Suposo que no era en diferit, per què de ser-ho, esdevenia un altre indici de descarada manipulació. El dret a un referéndum per conèixer la voluntat dels catalans en relació amb la seva voluntat de continuar sent espanyols o bé independitzar-se mereixia un tracte més democràtic del que se li donà en el programa. La democràcia és un model de convivència respectuós amb les persones i mereix un altre tracte i el programa de TV3 “Jo pregunto” no va estar a l’alçada informativa que es mereix Catalunya. És inversemblant que des d’els mitjans, dits  catalans, no es defensin democràticament els seus drets tant per part dels independentistes, com dels unionistes. Només la verdadera democcràcia trobarà en el diàleg la millor solució. Senzillament, m’esperava un altre programa, que no vaig visionar sencer i crec que no va convèncer ni als del sí, ni als del no. Una democràcia mal servida i pitjor presentada.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada